Jest upalny sierpień 1920 roku. Dwie potężne armie szykują się do bitwy, która zadecyduje o losach obu krajów. Stań po jednej ze stron konfliktu i poprowadź swoje wojska do zwycięstwa. Wykorzystaj umiejętności dowódców, siłę oddziałów oraz posiadane zasoby, aby pokonać nieprzyjaciela.
Twoje decyzje pokażą, jak przebiegnie i zakończy się Bitwa Warszawska!
Bitwa Warszawska to strategiczna gra historyczna, która przenosi graczy w czasie do jednego z najważniejszych wydarzeń XX wieku. Gracze wybierają strony, po których się opowiedzą: Wojsko Polskie lub Armia Czerwona. Następnie prowadzą swoje oddziały do decydującego starcia na przedpolach Warszawy. Armie są zbudowane niesymetrycznie, co oznacza, że każda z nich ma swoje słabe i mocne strony, które trzeba wziąć pod uwagę przy planowaniu wojennej strategii. Od graczy zależy jak wykorzystają posiadane umiejętności dowódców i oddziałów. Może to właśnie Armii Czerwonej uda się zmienić bieg historii i wygrać 18. największą bitwę w dziejach świata!
Gra oparta jest na mechanizmie hand management – gracze zarządzają kartami, które mają na ręku. Bitwa Warszawska z powodzeniem może posłużyć jako wstęp do bardziej wymagających pozycji. Nieskomplikowane zasady sprawią, że będzie to dobry wybór na pierwszą grę strategiczną zarówno dla młodych graczy, jak i dorosłych.
Dodatkowe atuty:
Gra o wysokim poziomie merytorycznym i walorach edukacyjnych, przybliżająca wydarzenia wojenne z sierpnia 1920 r. Ujęcie tematu historycznego w taki sposób, aby był atrakcyjny dla młodego gracza.
Gra powstała z okazji jubileuszu Bitwy Warszawskiej oraz obchodów 100-lecia odzyskania Niepodległości przez Polskę.
Wiek graczy: 10+ | Liczba graczy: 2-4 osoby | Czas rozgrywki: 45-90 min.
Autor: Michał Sieńko
Ilustrator: Paweł Kurowski
Zawartość pudełka: Instrukcja, Plansza, Talia Wojska Polskiego (53 karty), Talia Armii Czerwonej (53 karty), 3 karty Zasobów, 21 Oddziałów Wojska Polskiego, 21 Oddziałów Armii Czerwonej, 4 planszetki graczy, 6 znaczników Efektów, 2 znaczniki Wojska Polskiego: 1 znacznik Punktów Zwycięstwa, 1 znacznik Blokady, 2 znaczniki Armii Czerwonej: 1 znacznik Punktów Zwycięstwa, 1 znacznik Blokady, 3 znaczniki Przewagi, 1 znacznik Rundy, 4 znaczniki Inicjatywy, 6 znaczników Siły, 1 znacznik Blokady Specjalnej, 1 znacznik Dodatkowej Punktacji, kostka.
Patroni gry:
Niepodległa | Muzeum Niepodległości
Rynek Zabawek | Board Times | Planszowe Newsy | GRH Grenadiere | Wojennik TV